Za začetek nekaj enostavnega. Zanima nas, kako vam je ime, od kod prihajate in koliko ste stari? Z nami delite le to, kar želite. Prav nič ni obvezno.
Moje ime je Amadeja Sajovic Žulovec, prihajam iz Medvod, sicer sedaj živim na drugi strani Ljubljane v okolici Janč. Stara sem 23 let in sem po izobrazbi diplomirana inženirka kemijskega inženirka (kmalu magister).
Kako bi se opisali kot inštruktor – bi rekli, da ste bolj ‘strogi profesor’ ali ‘prijazni učitelj’?
Mislim, da od učencev zahtevam več kot oni sami od sebe, želim si, da se konstantno sprašujejo zakaj in kako so prišli do rezultata, ter da krepijo kritično razmišljanje.
Kako to, da ste se odločili za inštrukcije, in kako dolgo že opravljate poslanstvo inštruktorja?
Že od nekdaj rada razlagam o temah, ki me zanimajo. Inštrukcije so le še en način tega, prav tako želim mlajšim generacijam predstaviti naravoslovje in znanost kot nekaj pomembnega in zanimivega in ne tako strašnega, kot včasih izgleda v šoli. Z inštrukcijami se ukvarjam že več let, približno 4.
Po čem se ločita slab in dober inštruktor? Kaj lahko učenci pričakujejo od vaših učnih ur?
Slab inštruktor bo tvegal znanje učenca za svoje udobje. Inštruiranje ni lahko, iskanje različnih razlag ni lahko, še posebej, ko se koncept razloži večkrat, vendar razumevanja še vedno ni. Potrebno je veliko potrpljenja in razumevanja, da si nismo enaki in ne razumemo vsega na enak način. Od mojih učnih ur lahko pričakujejo 100 % predanost k njihovemu razumevanju, prav tako pa jaz pričakujem resnost in tudi samostojno delo doma.
Katere predmete poučujete? Ali ponujate inštrukcije matematike, fizike in kemije ali morda poučujete kakšen bolj nenavaden predmet?
Nudim inštrukcije matematike, kemije, fizike in angleščine.
Bi si želeli, da bi bile inštrukcije vaš poklic za nedoločen čas ali imate v življenju še druge cilje?
Ne, inštrukcije delam za zraven ob službi. Moj dolgoročni cilj je, da si ustvarim kariero in delam nekaj, kar me bo izpopolnjevalo in prinašalo notranje zadovoljstvo.
Kako sestavite učni načrt? Ga pripravite sami ali v to vključite tudi starše in učenca?
Sledim uradnemu učnemu načrtu, ponavadi se fokusiramo na snov, pri kateri ima učenec trenutno težave. Definitivno se posvetujem s starši in učencem pred uro inštrukcij.
Ponujate tudi spletne inštrukcije? Ali menite, da je učenje na daljavo enako kvalitetno kot inštrukcije v živo?
Da, ponujam tudi spletne inštrukcije. Mislim, da je vse odvisno od učenca in seveda od osnovne tehnične opreme inštruktorja (tablica s pisalom, dobra internetna povezava itd.). Definitivno so lahko enakovredne inštrukcijam v živo, če se izvajajo na pravilen in korekten način.
Ali nudite priprave na maturo? Ponujate tudi kakšne posebne vaje za maturo?
Specifično priprav še nisem izvajala, je pa tudi to ena izmed storitev, za katere bi se lahko zmenili.
Kako se prilagodite učencu, ki ima drugačen način učenja? Poznate kakšne preizkušene učne metode, ki vedno pomagajo?
Učenca sprašujem veliko vprašanj o šoli in njegovem učenju. Včasih je uporabno vedeti kateri predmeti jih zanimajo in morda kakšno razlago navezati na ta predmet. Tako dobim idejo kakšna oseba je in kakšen način inštrukcij bi mu odgovarjal. Sicer pa mislim, da je zelo pomembno, da inštruktor pozna svoje zmožnosti in na primer jaz po navadi odklonim inštruiranje otrok s skrajno posebnimi potrebami sam ne mislim, da bi jim lahko nudila najboljše možne storitve.